Als uw bedrijf groeit in omzet, klanten en medewerkers, worden de processen en de communicatie binnen uw organisatie complexer. Elke groeifase heeft zijn eigen universele kenmerken. Overzicht houden en sturing geven kosten meer moeite, vaak door een gebrek aan concrete doelstellingen en bijbehorende KPI’s per afdeling of persoon. Ook is het minder vanzelfsprekend dat elke medewerker automatisch op de hoogte is van uw missie, visie en strategie en de bijdrage die een medewerker hieraan levert. Zonder een helder spoorboekje bestaat de kans dat overzicht ontbreekt en de winstgevendheid afneemt.
Bij CEO Capabel baseren we onze aanpak op de Scaling Up methode, gebaseerd op de Rockefeller Habits (10 goede gewoontes om gezond te groeien). Deze bewezen methodiek biedt een toolset waarmee we u op een constructieve manier helpen om richting te geven aan de groei van uw onderneming.
Bij elk van deze pijlers helpen we u prioriteiten bepalen, realistische kengetallen definiëren en de juiste structuur creëren voor het realiseren van deze doelen.
Pijler 1. Mensen
- Heeft u de beste mensen in huis (A-spelers)?
- Hoe ziet de cultuur eruit die u nastreeft (kernwaarden)?
- Hoe voorkomt u kostbaar miskleunen bij uw onboarding?
Pijler 2. Strategie
- Waarom doet u wat u doet (missie)?
- Wat verkoopt u aan wie, waar en hoe?
- Op welke activiteiten ligt de focus?
- Wie zijn uw kernklanten?
Pijler 3. Executie
- Wat zijn uw prioriteiten?
- Op basis waarvan stuurt u?
- Wat wilt u leren (interne data, customer intelligence)?
- Hoe is uw bedrijfsbrede communicatie georganiseerd?
Pijler 4. Cash
- Hoe zien uw P&L-scenario’s eruit?
- Wat leert de Cash Conversion Cycle u?
- Hoe meet u de effectiviteit van medewerkers, management en marketing?
Meer weten?
Wilt u meer uit uw onderneming halen? Of hebt u behoefte aan heldere routines en een duidelijke stip op de horizon? Stippel uw route naar succes uit samen met CEO Capabel.
Mail Jan-Willem voor meer informatie op Jan-willem.onink@ceocapabel.nl of bel via telefoonnummer 06 469 78 478.
Neem direct contact op.